Delicios, sănătos, irezistibil – Cele mai populare tendințe în materie de deserturi în 2023
Piața deserturilor este în plină expansiune. Potrivit experților, sectorul înghețatei și al deserturilor congelate va înregistra o creștere deosebit de mare între 2022 și 2029. Într-un sondaj recent, 53% dintre consumatori au declarat că au consumat desert în ziua precedentă, iar 18% au spus că mănâncă ceva dulce o dată pe săptămână.
60% dintre operatorii din sectorul HoReCa oferă deserturi, iar acele dulciuri care necesită mai puțină preparare, cum ar fi prăjiturile și înghețata, sunt populare în rândul consumatorilor și au marje mari de profit. Cu ajutorul Toast și Little Dessert Shop, am analizat tendințele care vor domina piața deserturilor în 2023 și pe care merită să le adopți și tu. Crește succesul afacerii tale cu cele mai la modă dulciuri!
Platouri de deserturi
Platourile de deserturi conțin la un loc prăjituri, ciocolată, caramele, mini prăjituri, macarons și orice alte dulciuri la care te poți gândi. Aceste platouri sunt foarte la modă și căutate, deoarece oferă ceva pentru toată lumea – la fel ca și platourile cu gustări sărate.
Soluția va fi cu siguranță un succes la nunți, petreceri pentru copii și alte evenimente sociale, deoarece nu numai că are elemente irezistibile, ci încântă și printr-un aspect super colorat și primitor. Dar poate fi o idee bună și dacă tocmai te gândești să integrezi în meniul tău o ofertă pentru cupluri.
Deserturi pe bază de plante
Mai nou, chiar și lumea cofetăriei a ajuns să se confrunte cu cererea pentru produse vegane – și merită să te încadrezi și tu în aceste tendințe. La nivel global, piața deserturilor vegane valorează în prezent 2,77 miliarde de dolari și crește mai repede decât alte sectoare.
Deși majoritatea celor mai populare prăjituri, tarte și turte necesită conținutul de grăsime al untului și proteinele din ouă, și rețetele de deserturi pe bază de plante au ajuns să fie disponibile din abundență, astfel că poți crea deserturi dulci și gustoase inclusiv pentru vegani. Un alt factor important este faptul că ingredientele de origine vegetală sunt adesea mai durabile din punct de vedere ecologic decât cele de origine animală.
Cum să iei în considerare diferitele nevoi dietetice
Brutăriile fără gluten, deserturile fără lapte și cele îndulcite natural sunt mai răspândite ca niciodată. Unele companii fac chiar și pasul de a oferi clienților preocupați de sănătate produse cu coloranți alimentari de origine naturală, realizând deserturi în nuanțe vii, dar fără coloranți artificiali.
În astfel de cazuri, restaurantele, brutăriile și producătorii de deserturi folosesc alternative la ingredientele tradiționale. Este în mod clar o tendință pentru viitor faptul că întreprinderile iau în considerare toate obiceiurile și nevoile alimentare, permițând tuturor să se bucure de bunătăți dulci.
Arome picante și de inspirație internațională
Condimentele precum piperul negru, cardamomul și rozmarinul nu dau neapărat arome tradiționale de desert. Și totuși, combinația de picant și dulce este foarte reușită în deserturi! Este suficient să ne gândim la faptul că delicatesele condimentate cu dovleac nu se demodează niciodată.
Aromele dominante în diferitele bucătării ale lumii, cum ar fi anasonul, chipotle, turmericul și piperul de Cayenne au ajuns să apară și în brutării și patiserii. Ridică-ți deserturile la nivelul următor și experimentează cu yuzu, ghimbir și fructul pasiunii! Clienții tăi vor fi cu siguranță încântați de aromele unice pe care le pot gusta și la finalul mesei.
Confort nostalgic
Unele trenduri în materie de deserturi nu se demodează niciodată, iar aromele clasice continuă să fie populare. Cererea pentru sentimentul reconfortant oferit de aromele familiare a crescut mai ales în timpul pandemiei. Acest lucru este dovedit și de faptul că, în majoritatea brutăriilor și restaurantelor, cele mai bine vândute prăjituri și torturi sunt cele făcute după rețete vechi de zeci de ani. O altă direcție minunată poate fi, desigur, și cea în care deserturile clasice primesc un suflu nou, fiind prezentate într-o formă nouă.
Acest stil de desert la modă se numește newstalgia („noustalgie”). Clienții sunt ademeniți cu produse și creații care le oferă confortul familiar pe care și-l doresc, dar și fiorul unor noi concepte și arome. Astfel, clientul poate retrăi o experiență dulce din copilărie în timp ce încearcă și ceva nou.
Deserturi mai mici, de tip „street food”, la pachet
Nu trebuie să-i uităm nici pe cei cărora le plac dulciurile, dar nu au un apetit prea mare! Un desert portabil, de o singură porție, le permite clienților să încerce o nouă aromă fără să consume prea multe calorii și le oferă „răsfăț la pachet”, care nu-i încetinește din graba zilnică.
Mai nou, a apărut moda mini-prăjiturilor, a „deserturilor în stil tapas” și a celor oferite la mână, pe care clienții le pot consuma în mers. Prăjiturelele Churros de la Aviko sunt desertul stradal perfect, pentru că pot fi coapte în doar câteva minute, aromatizate după gust și consumate fără tacâmuri, chiar și în timpul plimbării.
Băutură și desert într-un singur preparat
Cafea Dalgona, bubble tea, shake-urile spectaculoase, mocktail-urile și celelalte specialități au atras în ultimii ani în special publicul tânăr. Deserturile lichide, devenite virale, au inundat rețelele de socializare, deoarece nu sunt doar delicioase și speciale, ci și foarte spectaculoase.
Straturile, culorile și servirea inovatoare au luat cu asalt piața băuturilor dulci. Pentru fani, nu există o priveliște mai frumoasă decât un matcha latte perfect echilibrat, cu o combinație armonioasă de lapte și ceai verde strălucitor. Dacă dorești să fii cu adevărat trendy, prepară băutura chiar în fața clientului și efectul va fi și mai spectaculos!